dag 2 – mitt första husdjur
DATUM: 2013-09-29 | TID: 11:50:11 | KATEGORI:

Oliver var mitt absolut första husdjur . Jag fick honom när jag var fyra och jag visste inte om att jag skulle få honom. Jag kommer ihåg att vi satt i bilen jag , mamma & min kusin johanna , vi var påväg till någon som hade fått jätte många katter så mina kusiner (inte johannas familj) skulle köpa katt och vi skulle bara få följa med och titta. Jag var så sur och sa att jag absolut inte ville följa med om inte jag fick en katt och då sa mamma " det är väl klart du också ska ha hen katt" sen sprang jag runt i hustet och letade efter missar , jag blev kär i en svart så jag jagade den som en galning men fick inte tag på den. Sen så hade min kusins pappa släppt ner en liten grå misse och jag kommer ihåg att jag fick tag i honom under ett bord! AHAHA ! Jag ville egentligen ha en orange katt för han skulle heta Oliver efter katten i " Oliver och gänget " för det var min favorit film , men jag fick hem min gråa katt som kostade så lite som 5kr. Han låter ju som världens skabbkatt , men han är så underbart vacker i mina ögon. Min lilla skatt ! Oliver fick dock många problem , han har gjort illa 3 av sina ben & i röven eheh. När han gjorde illa benet första gången tror jag han var 4 , jag såg att han hoppade på tre ben och sa till mamma. Vi åkte till veterinären och han fick gå men ett stort öppet sår på benet fyfan. Sen något år efter var det andra frambenet då var det något med tassen och samma symtom där , hoppade på tre ben. Kommer så jävla väl ihåg att Torkel var tvungen att sticka en sax rakt igenom tassen på honom för att öppna upp såret. Något år efter det var det vänster bak samma symtom , fick gå med ett öpper sår igen. Så nu varje gång jag ser honom hoppa på 3 ben blir jag helt hysterisk ( har inte en aning om varför)
-
i början av sommaren blev han stucken av en geting så han såg ut som gubben i Avatar haha , min stackars pojke.
, nu blir det bara jobbigt att läsa om en liten kattrackare ♥
 
 




Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?